Per un resultat de 546 vots
favorables i 104 de contraris, malgrat la defensa espanyola del corredor
central.
El
plenari del parlament europeu ha aprovat avui el reglament que defineix les
noves xarxes transeuropees de transport. El resultat ha estat de 546 vots
favorables, 104 de contraris i 41 abstencions. Amb aquesta votació, el corredor
mediterrani es confirma com un dels prioritaris per la Comissió Europea, a
diferència del corredor central dels Pirineus, que ha estat eliminat de la
xarxa prioritària, malgrat els intents reiterats de mantenir-lo per part del
PP, del PSOE i del govern espanyol.
El
nou reglament confirma definitivament la metodologia de la Comissió Europea,
basada principalment a definir inversions ferroviàries per criteris de creació
de riquesa i de valor afegit per a l'economia europea. El nou reglament també
aprova el mapa de projectes prioritaris de la xarxa ferroviària principal, que
la Comissió Europea ja va proposar l'octubre del 2011. Aquesta proposta ja va
ser aprovada el desembre del 2012 al comitè de Transport del Parlament Europeu,
del qual és membre Ramon Tremosa, un dels eurodiputats del país que avui hi han
votat a favor.
Un 20% del corredor mediterrani sortirà del pressupost europeu, i el 80% restant haurà de ser cofinançat per les administracions públiques estatals i per inversors privats, perquè el pressupost de la UE del període 2014-2020 no cobreix tota la xarxa europea prioritària.
Un 20% del corredor mediterrani sortirà del pressupost europeu, i el 80% restant haurà de ser cofinançat per les administracions públiques estatals i per inversors privats, perquè el pressupost de la UE del període 2014-2020 no cobreix tota la xarxa europea prioritària.
(Notícia
publicada a Vilaweb.cat avui mateix)
PER FÍ!!!
ResponElimina